Drie jubilarissen bij PvdA-Voorschoten

Door Jan Spendel op 1 mei 2021

Dit jaar zijn op 1 mei drie jubilarissen bij de PvdA-Voorschoten gelauwerd.

Oud-raadslid Henk Overbosch en oud-commissielid en begrotingsadviseur van de fractie Ben Barten zijn ieder 50 jaar lid van de PvdA. De derde jubilaris is Krijn Smallenburg met 25 jaar lidmaatschap.

Het lijkt soms alsof we het gewoon vinden dat partijgenoten zo’n lange periode aan onze partij verbonden zijn. Maar dat is het niet. Mensen worden minder vanzelfsprekend lid van verenigingen, dus ook van politieke partijen. Leden zoals Henk, Ben en Krijn vormen de ruggengraat van onze partij. Bedankt!

De Dag van de Arbeid is nog altijd een dag die in het teken staat van de strijd tegen ongelijkheid en voor een rechtvaardige samenleving. Juist in deze onzekere tijd is het belangrijk om te blijven strijden voor onze sociaaldemocratische idealen.

Ben Barten (foto links) en Henk Overbosch (foto rechts) kregen vandaag bezoek en het gouden speldje uitgereikt.

Jan Spendel

Jan Spendel (1953) is sinds november 2014 weer terug als bestuurslid voor de PvdA-afdeling Voorschoten. In de jaren 2004-2014 was hij voor de PvdA actief in de lokale politiek: bijna acht jaar als raadslid en tien jaar als commissielid. Vanaf 23 september 2015 – 27 maart 2019 was hij duo-lid van het Hoogheemraadschap van Rijnland.

Meer over Jan Spendel