Door op 1 februari 2014

mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;}

Vandaag beginnen we onze campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart. Dat doen we op bij de winkelstrip in Adegeest. Dat is niet voor niets. De PvdA Voorschoten vindt namelijk dat er weer een supermarkt in Adegeest moet komen. Dat vinden meer dan 700 buurtbewoners en de andere winkeliers op de strip ook. Er is ook een ondernemer die graag een supermarkt in Adegeest wil beginnen. Hij is bereid  om te investeren in de omgeving en om te voldoen aan de geldende eisen voor parkeren en laden en lossen.

Adegeest heeft lange tijd een eigen supermarkt gehad. De naam veranderde in de loop der jaren wel eens. Ik ben zelf opgegroeid in Adegeest en herinner me de Spar, de E-markt en de Coöp. Maar je kon altijd in de buurt terecht voor al je boodschappen. Dat is niet alleen handig, maar nu mensen langer thuis willen blijven wonen, is het ook belangrijk dat ze niet altijd ver van huis hoeven om boodschappen te doen. Het is belangrijk ook goed voor elkaar te zorgen en elkaar te helpen, maar veel mensen vinden het niet fijn om voor alles afhankelijk te zijn van buren, vrienden en familie. Als je zelf boodschappen kunt doen dicht bij huis , maakt dat je weer net een stukje onafhankelijker.

Als er weer een nieuwe supermarkt komt aan de Van Beethovenlaan is dat ook prettig voor de winkeliers die er nu zitten: er komt dan meer aanloop en mensen lopen ook vaker die andere winkels weer binnen. Dat is goed voor het voortbestaan van die winkels en van de winkelstrip als geheel. Het zorgt ook voor een aantal banen in de buurt en dat is mooi meegenomen.

Het is niet voor niets dat veel inwoners graag een supermarkt terug in Adegeest willen: het maakt de wijk net iets completer. Ik blijf het ook vreemd vinden dat nu zo veel mensen het willen, nu er een ondernemer is die het wil en nu er ook geen bezwaar van wie dan ook bekend is, dat de coalitie van VVD en ONS Voorschoten het dwarsboomt. En dat vind niet alleen ik: dat is het standpunt van de PvdA Voorschoten.

Wij willen een supermarkt terug in Adegeest. Omdat we luisteren naar wat de inwoners willen, omdat we luisteren naar wat de ondernemers willen en omdat we kiezen voor wat goed is voor Adegeest en voor Voorschoten. Daarom beginnen wij onze campagne vandaag in Adegeest.