PvdA lijsttrekker Arnold Posthuma: ‘Voorschoten is van ons allemaal’

Door Arnold Posthuma op 5 februari 2022

Beste Voorschotenaren,

Voorschoten is een fijn dorp om te wonen, met een eigen karakter en een sterk verenigingsleven. Voorschoten blinkt uit op lijstjes die gaan over woonplezier. Maar Voorschoten is niet af. Er is nog veel werk aan de winkel: zoals betaalbare woningen en een nog florerender centrum. En om het verenigingsleven sterk te houden is onderhoud en investering nodig. Dat geldt ook voor de gemeente zelf. De PvdA merkt dat het in de raad vaak gaat over een gemeente die onvoldoende luistert naar haar inwoners. Ook gaat het te vaak over de kosten van beleid, en te weinig over wat investeren in een wijk of buurt oplevert. Met name als het gaat om het investeren in mensen.

Op 16 maart is het woord aan U. U mag kiezen in wat voor een Voorschoten U wilt wonen. Niet alleen voor Uzelf, maar ook voor uw gezinsleden, buren en mede- Voorschotenaren. Als PvdA hebben wij een keuze gemaakt. Wij kiezen voor een Voorschoten met woningen voor alle Voorschotenaren: met een krappe én een ruime beurs, starters én senioren, gezinnen én alleenstaanden. Wij willen een gemeentepolitiek die oog heeft voor alle groepen in Voorschoten. Of je nu jong of oud, bijstandsgerechtigd, forens of ondernemer bent. Wij willen een gemeente die haar verantwoordelijkheid neemt voor onze kinderen en onze toekomst. De PvdA kiest voor een Voorschoten dat van ons allemaal is!

Voor de PvdA is het essentieel dat we investeren in alle Voorschotenaren. Ons motief daarvoor is vrij simpel. Wij vinden een gemeente die oog en oor heeft voor de kwetsbaarheden van het bestaan prettiger om in te wonen. Een gemeente die thuis geeft en helpt als het nodig is. Een gemeente die zorg draagt voor een veilige buurt, een passende woning, en bereikbare voorzieningen. Een gemeente die haar inwoners stimuleert om zich zelf te ontwikkelen en andere Voorschotenaren te ontmoeten. Een gemeente die verbindingen tot stand brengt en mogelijkheden creëert voor iedereen.

Voorschoten is van ons allemaal. Speciale aandacht hebben wij voor het verenigingsleven, voor sport en cultuur. Sport en cultuur zijn niet alleen goed voor ons welzijn, gezondheid en persoonlijke ontwikkeling. Het is ook de plek waar onze inwoners en kinderen elkaar leren kennen en een gezamenlijk doel nastreven, ongeacht achtergrond, opleiding en inkomen. Mooie woorden over sport en cultuur zijn voor ons niet genoeg. We willen een gemeente die de noodzakelijke investeringen doet voor onderhoud en ontwikkeling van het Voorschotens verenigingsleven.

De PvdA wil dat niemand, ongeacht achtergrond, geslacht, opleiding, partnerkeuze en inkomen, in Voorschoten buiten de boot valt. Geen tweedeling, ook niet in Voorschoten. Als we dit niet doen, dan zal in de wijze woorden van Joop den Uyl ‘deze samenleving niet alleen breken, het zal ons opbreken’. Daarom: Kies voor een Voorschoten dat van ons allemaal is! Stem PvdA op 16 maart 2022!

Met vriendelijke groet,

Arnold Posthuma

Lijsttrekker PvdA Voorschoten

Arnold Posthuma