Jubilaris Mart van Oers 50 jaar lid PvdA

Door Jan Spendel op 1 mei 2019

Traditiegetrouw worden leden van de PvdA gehuldigd op of rond 1 mei, de dag van de Arbeid. Zo ook Mart van Oers voor 50 jaar lidmaatschap. Hij kreeg vandaag uit handen van afdelingsvoorzitter Jan-Paul Middelburg het gouden speldje, een boeket rozen en de bedankbrief van landelijk voorzitter Nelleke Vedelaar. Het viel duidelijk in goede aarde bij Mart.

Het was Mart zijn tweede jubileum. Op 19 april 2019 was Mart 50 jaar gehuwd met Nan Wopereis, evenals hij al jarenlang lid van de PvdA. Nan was daarnaast ook actief bij de Rooie Vrouwen.

Mart van Oers is nu met pensioen. Hij was bedrijfssocioloog en werkzaam bij diverse ministeries. Als pensionado houdt hij zich bezig met veel lezen over de middeleeuwen en schreef hij na onderzoek over de onbekende dichter jonkheer Matthijs van der Merwede, een zeventiende-eeuwse libertijn en/of bekeerling?

In de jaren zeventig zat Mart in het bestuur van de PvdA-Voorschoten. Hij werd als secretaris opgevolgd door Jan van Leeuwen met wie hij jaren later ook actief was in de selectiecommissies voor de PvdA-kandidaten gemeenteraad.

Binnen de PvdA zijn er maar weinig die zoveel jaren trouw zijn gebleven; letterlijk in voor- en tegenspoed. Dat is heel bijzonder. Het bestuur is daar Mart dan ook erg dankbaar voor. Het toont ook daarmee de kracht van onze partij. Het bewijst dat eens te meer dat onze inzet voor een sociale economie en een fatsoenlijke samenleving gedeeld wordt.

Jan Spendel

Jan Spendel (1953) is sinds november 2014 weer terug als bestuurslid voor de PvdA-afdeling Voorschoten. In de jaren 2004-2014 was hij voor de PvdA actief in de lokale politiek: bijna acht jaar als raadslid en tien jaar als commissielid. Vanaf 23 september 2015 – 27 maart 2019 was hij duo-lid van het Hoogheemraadschap van Rijnland.

Meer over Jan Spendel