GroenLinks en PvdA Voorschoten voeren samen campagne voor Tweede Kamerverkiezingen

Door Jan Spendel op 18 oktober 2023

Zoals bekend zijn er op 22 november verkiezingen voor de Tweede Kamer en dat betekent dat we, ook in Voorschoten, campagne gaan voeren om bij te dragen aan een daverende verkiezingsuitslag. En omdat GroenLinks en PvdA met een gezamenlijk programma en een gezamenlijke lijst de verkiezingen ingaan, ligt het voor de hand dat we ook in ons dorp, net als overal elders, gezamenlijk campagne voeren. Onderaan dit bericht vind je het campagneschema.

De campagne ziet er deze keer wat anders uit dan de meesten van ons gewend zijn. Wij gaan veel aandacht besteden aan de persoonlijke benadering van mensen door huis-aan-huis aan te bellen, en op drukke plaatsen flyeren in de laatste dagen van de campagne. In deze campagne gaan we geen flyers in de brievenbussen doen. In het schema hieronder hebben we vier zaterdagen ingepland voor het huis-aan-huizen, oftewel canvassen. We doen dat in Noord-Hofland (achter de Jumbo), Adegeest, Krimwijk en Vlietwijk. Niet iedereen is met huis-aan-huizen vertrouwd of heeft daar handigheid in. Daarom hebben we een korte instructie en een paar handige tips beschikbaar voor onze vrijwilligers. We doen een beroep op onze leden/vrijwilligers om hier allemaal zoveel mogelijk aan mee te doen.

We hebben ook een nieuwe activiteit in het campagneschema opgenomen: de inloopactie. Bij het canvassen gaan wij naar de mensen toe, bij deze actie nodigen wij mensen uit zich bij ons te voegen voor een goed gesprek. Een groepje lokale politici van beide partijen staat 18 november van 11.00 tot 13.00 uur op het Treubplein om met voorbijgangers en genodigden in gesprek te gaan. Van onze kant brengen we het belang van deze verkiezingen onder de aandacht, en we vragen mensen zelf ook punten in het gesprek in te brengen. We hopen zo ook een beetje een beeld te krijgen van wat mensen bezighoudt. Er wordt gezorgd voor koffie, thee en versnaperingen.

Er hangt veel van deze verkiezingen af. De kans bestaat, als de voortekenen niet bedriegen, dat GroenLinks/PvdA in de Tweede Kamer tot één van de grote partijen gaat behoren. En dat betekent dat er in het land een andere wind kan gaan waaien. Iets waar erg veel mensen naar uitkijken. De leden van GroenLinks en de PvdA roepen wij daarom op allemaal mee te doen om van deze campagne een groot succes te maken! Aan de leden van GroenLinks en PvdA is een link verspreid naar de intekenlijst om aan de campagne mee te doen. Geef je daar nog op voor de activiteiten door je naam in te vullen.

Het GroenLinks / PvdA campagneteam:

Jan Spendel, Astrid Cortel, Marja Nell en Fons Lemmens

Campagneschema

Tijd

Actie

zaterdag 21 okt

zaterdag 28 okt

30 okt – 3 nov

posters bezorgen bij de leden

zaterdag 4 nov

verkiezingen

verkiezingsavond in de Lindeboom

Jan Spendel

Jan Spendel (1953) is sinds november 2014 weer terug als bestuurslid voor de PvdA-afdeling Voorschoten. In de jaren 2004-2014 was hij voor de PvdA actief in de lokale politiek: bijna acht jaar als raadslid en tien jaar als commissielid. Vanaf 23 september 2015 – 27 maart 2019 was hij duo-lid van het Hoogheemraadschap van Rijnland.

Meer over Jan Spendel