Voorschoten verdient beter!

Op 9 oktober 2017 heeft een meerderheid van de gemeenteraad de begroting 2018 -2021 vastgesteld. De PvdA heeft grote bezwaren tegen deze begroting. Subsidies worden afgeschaft of verminderd. Het Voorschotense verenigingsleven zal de pijn van de bezuinigingen voelen!

Op 9 oktober 2017 heeft een meerderheid van de gemeenteraad de begroting 2018 -2021 vastgesteld. De PvdA heeft grote bezwaren tegen deze begroting. Subsidies worden afgeschaft of verminderd. Van zwembad en cultureel centrum tot wijkbeleid. Er wordt gekort op vergoedingen voor de aanschaf van een scootmobiel en op het vervoer van gehandicapten die dat nodig hebben. Het Voorschotense verenigingsleven zal de pijn van de bezuinigingen voelen!

De PvdA vindt dat het anders kan. Onze alternatieve begroting ‘Voorschoten verdient beter’ Alternatieve begroting PvdA Voorschoten  bewijst dat! Er zijn andere wegen om te komen tot een solide (meerjaren)begroting met minder bezuinigingen en met een andere manier van schuldvermindering. Dat het anders kan blijkt uit de technische doorrekening van ons alternatief door de gemeente. En ook wethouder Binnendijk van financiën moest toegeven dat onze begroting ‘zwarte cijfers’ kent.

Helaas bleken CDA, VVD, ONS Voorschoten en D66 de begroting van het college te steunen.

Voorschoten verdient echt beter!