6 december 2013

Programma PvdA Voorschoten 2014-2018

Kompas voor Voorschoten: weten waar je staat, weten waar je gaat.

Normal

mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

Voorschoten is een aantrekkelijk dorp. Er zijn veel voorzieningen, er is een mooi centrum waar velen graag winkelen en verblijven, het dorp is uitstekend bereikbaar en het ligt in een regio met een prima recreatief en cultureel aanbod. De inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties van Voorschoten hebben het dorp de afgelopen decennia met elkaar opgebouwd. De achtereenvolgende gemeentebesturen hebben hen daarbij geholpen en ook de PvdA-Voorschoten heeft vanuit de gemeenteraad en het college van b&w daar een steentje aan bijgedragen.

Na de raadsverkiezingen van maart 2014 wil de PvdA-Voorschoten weer deel uitmaken van het college van B&W. Vanuit die positie is de PvdA het best in staat om bij te dragen aan verdere kwaliteitsverbetering van Voorschoten als woon- en verblijfplaats. Er is namelijk heel veel te doen! Er komen nieuwe taken op de gemeente af vooral op het terrein van werk & inkomen, zorg en jeugdzorg. De PvdA beseft hoe belangrijk het is dat op al deze terreinen landelijke bezuinigingen niet leiden tot een afkalving van zorg en voorzieningen op lokaal niveau. Een zorgvuldige uitvoering van deze taken vraagt het uiterste van bestuurders. De PvdA is gewend bestuurders te leveren voor dit soort zware taken.

In de lokale samenleving die de PvdA-Voorschoten voor ogen heeft, telt iedereen mee. Alle inwoners krijgen zoveel mogelijk gelijke kansen om te participeren en de voorzieningen zijn voor iedereen toegankelijk. Het is belangrijk dat u invloed kunt uitoefenen op het gemeentelijke beleid en dat er als gevolg daarvan draagvlak is voor de uitvoering. In een gezamenlijke aanpak zit de kracht van het zoeken naar nieuwe wegen. Onze focus is gericht op solidariteit, goede dienstverlening, ondernemerschap een hoogwaardig voorzieningenniveau, financiële stabiliteit en bestuurlijke kwaliteit. Deze combinatie van punten vormt komende periode de inspiratiebron voor de PvdA. Spreekt u dat aan? Stem dan op 19 maart PvdA!

Lees het volledige programma via de volgende link: PvdA Programmatekst 2014-2018