Henry Nieuwenhuijsen 25 jaar lid van de PvdA

Door Jan Spendel op 25 november 2018

Henry Nieuwenhuijsen (links op de foto) kreeg zaterdag 24 november 2018 het speldje voor 25 jaar lidmaatschap van de Partij van de Arbeid uitgereikt. Naast het speldje ontving hij uit handen van afdelingsvoorzitter Jan Spendel een een bos bloemen, uiteraard met rode rozen.

Henry heeft in de afgelopen jaren zijn sporen bij de PvdA Voorschoten ruimschoots verdiend. Hij was van 2011 tot en met 2016 actief als bestuurder van de partij. Henry stond bekend als “de secretaris, de regelaar” van het PvdA- bestuur Voorschoten. Drukke tijden voor hem waren de perioden rondom de gemeenteraadsverkiezingen. Bij de hectiek rondom het aanleveren van de kandidatenlijsten bleef hij altijd geduldig en volhardend. Henry is dan ook een doener met een rood hart op de juiste plek (en dat is links). Twee jaar geleden is Henry gestopt als secretaris en toentertijd voor zijn inzet daarvoor bedankt.

Henry is nog actief voor de PvdA. Sinds 2011 maakt hij deel uit van het Netwerk Economie PvdA. Het netwerk van linkse economen doet onderzoek en geeft advies op onderwerpen als leegstand winkelpanden, financieringsknelpunten kleinbedrijf en omgevingswet.

De trouw aan de partij, in voor- en tegenspoed, wordt door het bestuur hoogst gewaardeerd. Het laat zien dat onze sociaaldemocratie gedragen wordt door heel bijzondere mensen.

De PvdA Voorschoten is blij en dankbaar voor de getoonde inzet van Henry. “Wij feliciteren hem van harte met dit mooie jubileum.”

Jan Spendel

Jan Spendel (1953) is sinds november 2014 weer terug als bestuurslid voor de PvdA-afdeling Voorschoten. In de jaren 2004-2014 was hij voor de PvdA actief in de lokale politiek: bijna acht jaar als raadslid en tien jaar als commissielid. Vanaf 23 september 2015 – 27 maart 2019 was hij duo-lid van het Hoogheemraadschap van Rijnland.

Meer over Jan Spendel