8 februari 2017

Verkiezingsposters PvdA zijn geplakt

In druilerig winterweer hebben vanmorgen Mieke Breunesse (oud-wethouder PvdA) en Jan Spendel (voorzitter PvdA Voorschoten) de verkiezingsposters op de aanplakborden van de gemeente Voorschoten aangebracht. Dat deden ze gewapend met posters van lijsttrekker Lodewijk Asscher, een trapje, emmer plaksel en een kwast.

De PvdA-Voorschoten geeft daarmee de aftrap voor de ondersteuning van de campagne voor de landelijke verkiezingen van de leden van de Tweede Kamer. Het motto is Samen Vooruit.

We leven in een prachtig land. Nederland heeft veel om trots op te zijn. De PvdA maakt zich zorgen over hoe we met elkaar omgaan. Over hoe kansen zijn verdeeld. De vraag die voorlicht is bepalend.

Welke kant willen we op? Met u wilt de PvdA bouwen aan het Nederland van onze dromen. Waar hard werken beloond wordt. Je hulp krijgt als je een keertje pech hebt. We zelfs vrij zijn en die vrijheid ook een ander gunnen. Heldere, eerlijke spelregels zijn daarvoor nodig, aldus Lodewijk Asscher.

Een sociale economie. Zodat iedereen een vaste baan, een fatsoenlijk salaris en een zeker pensioen krijgt – niet alleen de mensen aan de top. En ieder kind de kans heeft om het beste uit zichzelf te halen. Rechtvaardigheid voor werknemers. Met gelijk loon voor gelijk werk als basis. Zodat Nederlandse werknemers niet uitgebuit worden door oneerlijke concurrentie uit Europa. En grote bedrijven gewoon belasting betalen. Net als een ander.

Een fatsoenlijke samenleving. Waar we discriminatie en radicalisering bestrijden en zo onze vrije samenleving beschermen. Waar we minder schreeuwen en beter naar elkaar luisteren.

Lodewijk Asscher roept op om op te staan tegen de politiek van de verdeeldheid en ieder voor zich. Voor een toekomst waarin plaats is voor iedereen die iets moois wil maken van Nederland.